CYKLISTICKÁ DOPRAVA
Jízda na kole je efektivní na krátké vzdálenosti,utváří příjemné prostředí, prospívá fyzicky i duševně. Jízdní kolo je chytré využívat!
Návrh cyklistických tras
- Trasa 1 (červená) – ulice Svitavská, místní komunikace
- Trasa 2 (modrá) – návrh opatření na základě prvních odhadů
- Trasa 3 (zelená) – ulice Olomoucká, silnice II.třídy
- Trasa 4 (fialová) – ulice Lanškrounská, silnice II. třídy
- Trasa 5 (žlutá) – ulice Jevíčská, silnice II. třídy a místní komunikace



Trasa 1 (červená) – ulice Svitavská, místní komunikace – návrh opatření na základě prvních odhadů:
- od náměstí až po ulici Brněnskou je dnes pěší zóna, je třeba projednat s veřejností, zda je možné povolit i vjezd cyklistů
- od Brněnské až po Holandskou lze zřídit cyklistické pruhy (o dotace na cyklistické pruhy ze SFDI žel zatím není možná, neboť cyklistické pruhy lze realizovat jen na silnicích I., II. a III. tříd (program Pravidla pro poskytování příspěvků pro naplňování programů zaměřených ke zvýšení bezpečnosti dopravy a jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace pro rok 2015. Akce zaměřené na úpravy dopravní infrastruktury směřující ke zvýšení bezpečnosti dopravy zklidnění dopravy, na akce investičního i neinvestičního charakteru na silnicích I., II. a III. tříd).
- od Holandská až po Jiráskovou v jednom směru cyklistický pruh, v druhém už jednopruhová cyklistická stezka
- od Jiráskové až po konec ulici využít stávající chodníku a zřídit z něj společnou stezku pro chodce a cyklisty (po schválení nové „cyklolegislativy“ mohou mít cyklisté přednost na křížení s komunikací,, neboť se jedná o výjezd z areálu, uplatnit dotaci se SFDI se nedoporučuje, neboť by se stezka musela odpovídat tzv. bezbariérové vyhlášce a stavba by se značně prodražila)
DOPORUČENÍ
Cílem je vybudovat kvalitní síť cyklistických tras, která nabídne cyklistům bezpečnou, plynulou a komfortní jízdu. To lze zajistit výstavbou nejen cyklistických stezek, cyklistických pruhů na komunikacích, ale i formou plošného zklidňování dopravy, či umožněním vjezdu cyklistů do jednosměrných ulic.
Plán podpory cyklistické dopravy bude založen na těchto principech:
- zvýšení podílu cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce
- odstraňování míst a úseků s vysokým rizikem dopravních nehod cyklistů
- zefektivnění propagace cyklistiky jak vůči domácím obyvatelům, tak i návštěvníkům města
- realizace a podpora projektů, které povedou k širšímu využití jízdního kola při dojíždění do školy a do práce
- zkvalitnění podmínek pro parkování jízdních kol
- podporu využití jízdních kol k rekreačnímu využití
- Rozvoj páteřních cyklostezek a cyklotras - spolupráce s okolními obcemi – Vyskytná nad Jihlavou, Plandry, Rantířov, Rančířov, Čížov, Kostelec, Jezdovice, Třešť, …
- spolupráce s významnými zaměstnavateli – Bosch, Automotive Lighting,